Pěkní keleři, zlomený prut a slavnostní otevření hranic

15. 07. 2020

Petrův zdar přátelé, těžko se hledají slova pro situaci, která se nám dnes stala, ale začnu hezky popořadě našim včerejším výjezdem na moře a poté přejdu i k dnešnímu fantastickému rybářskému dni. Včera nám foukalo okolo pěti metrů za sekundu a my se ve večerních hodinách rozhodli pro výjezd na šelf, kde víme, že je v tomto období hromada makrel a především velikých kelerů, kteří je s oblibou jezdí lovit. Hned v úvodu, kdy jsme se chtěli rozchytat právě na zmíněných makrelách to na čtrnácti metrové hloubce Domínovi vzal přes metrový keler, který si to nasměřoval přímo pod podmořskou horu a statečně si bral desítky metrů z navijáku. Zdolávání takové ryby na polakový prut a slaboučký návazec na makrely bylo opravdu neuvěřitelné, ale nakonec se zdárně povedlo. Po tak krásně stavěném kelerovi jsme okamžitě zapomněli na makrely a začali se věnovat právě těmto černým torpédům. Co spuštění, to záběr. Ryby od šedesáti do osmdesáti centimetrů jsme chytali doslova na hod. Někdy nástraha ani nevyklesala ke dnu a ve sloupci nám to z propadu tito bojovníci zastavovali. Víme, že se tu pěkní keleři vyskytují celoročně, ale právě s masivním příjezdem makrel to tu je doslova ráj. Prochytat se k větším kusů nebylo vůbec jednoduché, ale komu by to vadilo, vždyť i keleři okolo sedmdesáti centimetrů jsou na přívlačový prut velmi stateční bojovníci. Přes metrové torpédo se povedlo ještě jedno a pár jich lízalo právě onu magickou metrovou hranici. Po čtyřech hodinách rybolovu jsme vysílení jeli zpět a začali se pomalu těšit na další den, kdy předpověď hlásila, že by mělo být slunečno a maximálně tři metry za sekundu.

A předpověď se skutečně naplnila. Ráno jsme udělali nějakou tu práci, dali si oběd, připravili nové nástrahy a opět jsme vyrazili na vodu. Tentokrát jsme se rozhodli, že v těchto příznivějších podmínkách zkusíme podráždit nějaké ty větší ryby na jigové nástrahy. Dorážíme k podmořským horám a spekulujeme nad tím, že je takový olej, že to bude až kontraproduktivní, jelikož nebude žádný drift. „Možná bude lepší začít rovnou na padesáti metrech a prochytávat rovnou prudké hrany a nejet až na podmořskou horu, jelikož ten drift bude fakt slabý.“ „Souhlasím“. Oba spouštíme nástrahu ke dnu. Mě nástraha klepla o dno, vymotávám metr a začínám jigovat. Asi třetí pozvednutí pětadvaceti centimetrové gumy a já rovnou sekám do tvrdého. Přichází okamžitý výpad. Ryba si bere několik desítek metrů a nám oběma už je jasno s kým máme tu čest. Všechny ostatní druhy ryb bych už na jigovací prut dávno zastavil, tohle bude halibut! Domino běží za kormidlo a pomalu dojíždíme halibuta, který upláchnul z padesáti metrů rovnou na sto. Konečně se ovšem zastavil a já ho mohu zvedat. Pomalu ale jistě, metr po metru. Na sonaru vidíme obrys ryby a ta se nachází zhruba v sedmdesáti metrech. V tom ovšem přichází další silný výpad. Takhle to pokračuje až do chvíle kdy halibuta zvedám a prut mi zničeho nic praská u špičky. Zbytek prutu mi tou obrovskou energií míří rovnou do čela a já lámu svým čelem i druhou část prutu. Pletenka mi nejde přes žádné očko, míří jen z navijáku přímo dolů a ryba vzápětí padá z háčku. Víc už k tomu není potřeba dodávat.

Po tak silném začátku jsme se rozhodli, že budeme chytat dál, i když já už byl tak trochu bez nálady. Tu mi ovšem v jednom z dalších driftů spravilo několik pěkných obecňaček. A především jedna nádherně vypasená mamina o váze více než patnácti koligramů. Oba chytací dny jsme si skvěle užili, zítra možná ještě na chvíli vyrazíme a v pátek zde budeme konečně vítat první rybářské hosty tohoto roku. Skvělou partu, která k nám přijíždí autobusem. Tímto vás dámy a pánové zdravíme a přejeme šťastnou cestu. Hezký večer všem, ať vám to jezdí přátelé!

Připojené obrázky

Sdílet tuto stránku

Coronavirus

Hello friends, for all those who have questions about traveling to Norway during the coronavirus - contact us. We deal with this matter in person with everyone.

Petrův zdar, přátelé a kamarádi, pro všechny, kteří mají dotazy ohledně cestování do Norska v době koronaviru nás neváhejte kontaktovat. S každým tuto záležitost řešíme osobně.